22 Mart 2009 Pazar

DAMLA ÇİKOLATALI ISPANAKLI KEK






Normalde yani tarife uygun ölçüde ıspanak kullanıldığında kekin rengi daha yeşil oluyor ama benim ıspanaklarım az geldi birazcık yeniden yapınca daha yeşil fotosunu eklerim inş.

Malzemeler:

3 yumurta
1 s.b. şeker
1 demet ıspanak
1 fincan sıvı yağ
1,5 s.b. un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


Yapılışı:
1 fincan yağ ile 1 demet ıspanağı blendırda püre haline getiriyoruz (yağla karışmış ölçü yaklaşık 1 s.b. olsa yeterli)

3 yumurta ile bir fiske tuzu köpürene kadar çırpıyoruz.İçine şekeri katıp çırpmaya devam ediyoruz.

Püre haline getirdiğimiz ıspanaklarıda atıp karıştırıyoruz. Un, vanilya ,ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayıp harca ekliyoruz.İyice karıştırıp yağlanmış kalıba döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.

Ben herşeye mümkün olsa damla çikolata katsam dayanamadım buna da kattım sizde benim gibi iseniz yarım s.b. damla çikolata yeterli ;)

0 yorum: