27 Ekim 2009 Salı

KIŞLIK DOMATES SOS


Domateslerim yapılmakta gecikmedi yayınlanmakta gecikti. Bu aralar biraz tembelliğim üstümde (her zaman ki gibi) bu küçük şişeler de domates saklamayı ilk görev yerim olan Kulada öğrenmiştim. Uygulamasını ise bu sene yapabildim. Tek kulanımlık oldukları için bir yemeklik oluyor ve kalanı ziyan olmuyor bizim gibi iki kişi olanlara tavsiye ederim oldukça pratik.
Gelelim nasıl hazırladığımıza önce domateslerimizi yıkayıp soyuyoruz. Sonra rondodan geçirip tuzluyoruz tuzu biraz belli olucak demişti bana yapımını öğreten Hülya Ablam, sonra şişelere doldurup kapak kapama makinasıyla kapaklarını kapatıyoruz. Şişeleri büyükçe bir tencerede kaynatıyoruz. Soğuyunca kışlık domateslerimiz hazır :) Kış ortasında misler gibi menemen yiyebiliriz artık :)
Bir kısa yol söyleyeyim ama biraz cesaret meselesi; bulaşık makinasına kaynatacağınız şişeleri dizip en yüksek ayarda deterjansız yıkamada yaptırabilirsiniz ama şişelerden biri kırılır veya patlarsa yandık. Laf aramızda ben ikinci partiyi makinada kaynattım çok daha kolay oldu :)

0 yorum: