27 Mart 2009 Cuma

KEŞKEK





Biz küçükken annem keşkek pişirdimi çok sevinirdik kardeşimle çok net hafızamda kalmış.
Annem keşkeği kemikli etten yapardı ve salçasını içine katardı. Yukardaki tarif Müberra Annemlerin(kayın validem) yaptığı tarzda Amasya-Merzifon usulü yani kurban bayramların da sabahları mutlaka sofrada bulunması gereken bir yemek aslında ekmek fırınlarında ve toprak kaplarda yapılanı makbul ama bizde nerde o imkanlar bizim ki düdüklü tencerede :


MALZEMELER:

1 çorba kasesi döğme buğdayı bir gece önceden ıslatıyoruz(benim gibi son dk karar verdiyseniz kaynayan suda 1 saat ıslatın)
250 gr kuşbaşı et
4 kase su (1 kase buğdaya )
yeteri kadar tuz
1 y.k. tereyağı


YAPILIŞI: Etleri kısık ateşte renkleri dönene kadar kavuruyoruz içine suyunu süzdüğümüz buğdayı 4 kase suyu, yağı ve tuzu ekleyip yine kısık ateşte 30 dk kadar düdüklü tencere de pişiriyoruz. (benim düdüklü tencerem tefal clipso herşeyi çok hızlı pişiriyor dolayısıyla normal düdüklü tencerede pişmesi daha uzun sürebilir arada kontrol etmek lazım) Kapağını açınca 1 tahta kaşık yardımıyla etleri ve buğdayı ezerek karıştırıyoruz zaten etler lif lif ayrılır duruma gelmiş oluyo.
Üzerine tereyağı ve salçayla sos hazırlayıp serviz yapıyoruz. İlk defa denedim ama ben çok severek yedim tavsiye ediyorum kış için güzel bi alternatif...

0 yorum: