2 Nisan 2009 Perşembe

ZEYTİNLİ CEVİZLİ KURABİYE





Bu kurabiyelerin tarifini ab-ı hayat arkadaşımızın sitesinde gördüm ve zeytinli poğaçayı çok seven biri olarak hemen denemeye karar verdim. İnanılmaz güzel bir lezzet kendisine çok teşekkür ederim bana Ankara'daki poğaça çay kahvaltılarımızı ve dersanede çalışırken ki arkadaşlarımı, yaşadığımız çok güzel anları hatırlattı inanın gözlerim doldu. Bir çok arkadaşımla uzun zamandır görüşemiyorum ama hepsini ne çok özlediğimi şimdi daha iyi anladım. Ve öğrencilere sesleniyorum öğrenciliğin tadını çıkarın!

Malzemeler:
# 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
# 1 çay bardağı sıvıyağ
# 1 çay bardağı yoğurt
# 1 çorba kaşığı sirke
# 1 tatlı kaşığı tuz
# 1 çay bardağı çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin
# 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
# 3 su bardağı un
# 1 paket kabartma tozu
# 1 yumurta beyazı (sarısı üzerine)
# süslemek için çörek otu yada susam


Yapılışı:

* Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı, sıvıyağ, sirke, yumurta beyazı, yoğurt ve tuzu derin bir kabın içerisinde karıştırın.
* Karışıma küçük doğranmış zeytin, ceviz, un ve kabartma tozunu ekleyip yoğurun.
* Yoğrulan hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar alıp yuvarlayın.
* Yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
* Fırça ile üzerlerine yumurta sarısı sürün ve susam serpin.
* Önceden ısıtılmış 170 derece fırında kontrollü olarak 30–35 dakika pişirin.

0 yorum: