21 Nisan 2009 Salı

Kemalpaşalı Tavuk Göğsü



Bu tatlının ilhamını geçen pazartesi ziyaret ettiğimiz eşimin dayısın hanımı Sema abladan aldım kendisi benzer bir tarifi ekmek kadayıfına uygulamıştı ve çok hoş hafif bir tatlı çıkmıştı ortaya. Sema Abla muhallebisine kuru incir ve ceviz eklemişti ben meyva düşmanı bir kişi olarak sadece ceviz ekledim. Rabbim ne güzel yaratmış ceviz herşeylere yakışıyor :)

Malzemeler:

yarım paket Kemal Paşa tatlısı
2 s.b. şeker
2 s.b. su ile üzerindeki tarife göre hazırlandı.
4 su bardağı süt
1 su bardağı un
yarım paket margarin
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya



Hazırlanışı : Tavuk göğsü için margarinle unu kavuruyoruz. İçine sütü ve şekeri ekleyip muhallabi kıvamına gelene kadar orta ateşte pişiriyoruz. Altını kapatınca 1 paket vanilyayı ekleyip mikserde 5 dk kadar çırpıyoruz. içibe 1 kahve fincanı kadar iri kırılmış ceviz ekliyoruz.


Dondurma kuplarına yada ayaklı bardaklara Kemal Paşalardan bardağımızın büyüklüğüne göre 2-3 tane paylaştırıyoruz. Üzerine tavuk göğsünü sıcak olarak paylaştırıyoruz. Bu aşamada tavuk göğsü çok sıcak olursa bardağınız çatlayabilir. ben üzerini rendelenmiş bitter çikolata ile süsledim. Hindistancevizide yakışır diye tahmin ediyorum...

0 yorum: