5 Ocak 2010 Salı

ARPACIK SOĞANLI ET SOTE

Bir et tarifyle yine burdayım :) Blogumuzun yazarı yani ben deniz oldukça et obur bir kişiyimdir. Hatta çocukluğumdan bu yana kurban bayramlarını çok severim. Her ne kadar kırmızı et zararlı densede ben dozu aşmadıkça Rabbimin bütün nimetlerinin faydalı olduğuna inanlardanımdır. Lavantin arkadaşımın blogunu ziyaret edip tandırı da görünce dayanamadım akşama et sote yaptım yaptım. Geniş bir zamanda da tandırı deniycem malumunuz pişmesi usulunce yapılırsa 8-10 saat sürebiliyor :)

Gelelim tarifimize;

500 gr kadar kuşbaşı dana etini clipsoda su katmadan orta ateşte haşlıyoruz.(ben yemeklere katacağım etleride bu şekilde öncen pişiriyorum dana eti sert oluyor malum. clipsonunz varsa bu şekilde 10 dk da pişiyor. yok ben tencerede yaparım derseniz tavsiyem çok kısık ateşte yavaş yavaş pişirmeniz yoksa etler sertleşir. ( Bu aşamada tuz atmayın etler sertleşir.)

Burdan sonrası çok kolay haşlanıp suyunu çekmeye başlamış etlerimize 7-8 adet arpacık soğan( ben 3 tanesini piyazlık olarar doğramayı tercih ettim. Bütün soğanları sevmiyorum e o zaman niye kattım yemeğe bizim ikinci şef (eşim) bayılıyorda onu için :) varsa 2 adet iri doğranmış yeşil biber(yoksa şart değil zaten bizde de yoktu :) tuz, karabiber, pulbiber, çok azcık kekik, çok azcık kimyon katıp kavurma işlemine geçiyoruz. Ben pişmesine yakın 1 su bardağı kadar domates sosu kattım. Suyuna ekmek banmak isteyenler domates bu aşamada şart.

Etler pişmiş soğanlar yumuşamışsa pişmiştir efenim afiyetler olsun...

Yorum yazan arkadaşlar isimlerini yazarlarsa sevinirim sonra düşündur kimdi bu elma ve ceviz seven arkadaş... Esroş sen misin?

0 yorum: