2 Ocak 2010 Cumartesi

Cevizli Elmalı Kek

 Bu kekin tarifini Seçil arkadaşımın blogunda gördüm göreli denemek istiyordum. İçinde hiç yağ olmaması da ilgimi çekmesinde kuvvetli bir etken oldu sanıyorum. Çok lezzetli oldu ben çok beğendim.  Deneyecek olanlara şimdiden afiyetler olsun :) Tarifi aynen veriyorum.

MALZEMELER:

    * 4 tane yumurta
    * 1 su bardağı şeker
    * 1 su bardağı un
    * 1 tatlı kaşığı tarçın
    * 1 su bardağı ceviz
    * 3 yemek kaşığı kakao
    * 1 paket kabartma tozu
    * 2 orta boy elma

YAPILIŞI:

   1. Şeker ve yumurtayı 7-8 dakika çırpıcı ile çırpın.
   2. Unu, kabartma tozunu, tarçını ve kakaoyu karıştırın.
   3. Unlu karışımı eleyerek yumurtalı karışıma ekleyin, çırpıcı ile çok hafif çırpın, sadece malzemeler birbirine karışsın yeterli.
   4. Elmaları soyup, küçük küpler halinde kesin, cevizle beraber hamura ekleyin, tahta kaşıkla karıştırıp hafifçe yağladığınız tepsiye boşaltın.
   5. 170 dereceli önceden ısınmış fırında fazla kurutmadan pişirin

0 yorum: