19 Mart 2009 Perşembe

KIYMALI SEMİZOTU


Semiz otunu yazın zeytin yağlı yada salatalarda çok severek yeriz. Bahçeli bir evde büyüdüğüm için benim için salata bahçeden toplanan tazecik yeşillikler demekti...

Şu sıralar büyükşehirde yaşadığımız için şimdilerde çok meşur (bi o kadarda pahalı) organik ürünler bana çok ilginç geliyor.

Gelelim tarifimize bu semiz otlarını tamamen organik bir üzüm bağından Alaşehirdeki bir tanıdığımızın bahçesinden toplamıştık. Bayramda gelen etlerle kendisi buzluğun bir köşesinde unutulmuş. Ben semiz otlarını ayıklayıp yıkadıktan sonra domatesle çok az kavurup buzlukta saklamıştım. Vakitlice çıkarıp çözdürdüm.

150-200 gr kadar kıymayı kavurup ince doğranmış soğanlarla birlikte kavurmaya devam ettim.

İçine 1 yemek kaşığı kadar domates salçası ve yarım çay bardağı zeytin yağı katıp biraz daha kavurdum. Çözdürdüğüm semiz otu domates çiftini bu karışıma ekledim. Yarım su bardağı pirinç ekleyip, tuzunu ve ihtiyaç varsa suyunu ayarlayıp orta ateşte pişirdim.

Sarımsaklı yoğurt ile servis yaptım yiyenler beğendi... :)

0 yorum: