16 Mart 2009 Pazartesi

TUTMAÇ ÇORBASI





Bu çorba benim çok sevdiğim ve okuldan ne zaman yorgun, sinirli dönsem canım bişeyler hazırlamak istemediğinde ilk aklıma gelen yemektir hem çok severek içerim hemde içerken annecimi hatırlarım... İçindeki erişteleri annem hazırlar ve her sene bana da ayırır. Reklamlarda var ya anne eli değmiş gibi diyo bu çorbada benim için öyle :)

Malzemeler:
1 s.b. kare kesilmiş erişte (yoksa uzun ince olanlardan kırıpta kullanabilirsiniz)
yarım paket tavuk bulyon
4 s.b. sıcak su
2 s.b. yoğurt
1 ç.k. köndar yada nane
1 ç.k. pulbiber
4-5- kaşık zeytin yağı


Hazırlanışı:
Eriştelerle suyu ve bulyonu bir tencerede erişteler pişene kadar kaynatıyoruz. onlar kaynarken yoğurdu derin bir kasenin içinde çırpıyoruz. Çırpılan yoğurdun içine kaynayan çorbanın suyundan 1 s.b. kadar katıp ılınmasını sağlıyoruz. erişteler pişince altını kapatıl ilk sıcaklığı geçince karıştırarak yoğurdunu ekliyoruz.(burası çok önemli benim gibi çok acıkmışsanız acele edip yoğurdu kestirebilirsiniz)
Bir tavada zeytin yağında köndar(yada nane) ile pul biberi çok az yakıyoruz ve tenceredeki çorbamıza ekliyoruz.(o sese bayılıyorum) Çorbamız servise hazırdır afiyetler olsun...
Bu arada köndar dediğimiz annemlerin yöresel adıyla kullandıkları bir baharat gerçek adı nedir bilmiyorum ama bu çorbaya ayrı bir lezzet katıyor. Bir tür kekik olabilir.

0 yorum: