11 Aralık 2009 Cuma

Zeytinyağlı Kereviz

  Bu sefer gerçekten zeytinyağlı yemek yaptım eminim son kararım :)

   Bu yemeği Müberra Annemden öğrendim çok güzel oluyor ben çok severek yiyorum. Kerevizi genelde sevmiyor insanlar ama ben çabuk alıştım tadına :)


Malzemeler:

    *
      iki adet kereviz
    *
      3 adet havuç
    *
      1 büyük kuru soğan
    *
      1 su bardağı haşlanmış nohut
    *
      yarım limon suyu
    *
       tuz

    Hazırlanışı:

Kerevizleri ayıklayıp limonla ovuyoruz. Yoksa kararıyor. Havuçları, kerevizleri doğrayıp  bir kenara alıyoruz. Kerevizin uç yapraklarınıda doğruyoruz.

   Soğanı yemeklik doğrayıp kavuruyoruz, diğer malzemeleri ve tuzunu katıp üzerini geçecek kadar su ekliyoruz. Limon suyunu katıp düdüklü tencerede 10 dk. kadar pişiriyoruz. Benim düdüklüm clipso normal düdüklüde pişmesi daha uzun sürebilir.

   Limon yerine portakal suyuda eklenebiliyormuş duyduğuma göre ama benim portakalım yoktu limon koydum bence yakıştı. İsterseniz patates katarak yemeğin miktarını artırabilirsiniz biz bu kadarını ancak bitiriyoruz onun için katmadım:)

0 yorum: